Marketingszöveg írása

keresőmarketing: tartalommarketing témájú honlapszöveg írása. webszövegírás: pr cikk és link elhelyezés -

mobil-marketing-szöveg írasA honlapokra gyakran olyan szöveget kell írnunk, amely nem egyszerűen csak kifejti, bemutatja a weblap tárgyát képező dolgot, fogalmat, nem csupán információkkal szolgál, hanem - ha például szolgáltatásról, árucikkről van szó -, reklámozó jelleget is öltenie kell, azaz erényeinek kidomborításával kívánatossá kell tennie a bemutatott valamit. Direkt reklámszöveget honlapra elhelyezni nem túl célszerű, vagy ha mégis: jobb, ha az kimerül egy szlogenben, ezt gondosan megkomponált marketingszövegnek kell követni.

A marketingszövegek megírása külön szakma, akár többéves tanulás is megelőzheti, amíg ennek minden fortélyát megtanulja és a gyakorlatban kipróbálja a szakember. A blogunk mögött álló szerzők, szövegírók nem feltétlenül rendelkeznek ezzel a szaktudással. Ám tudnak sok mást. Legfőbbképpen azt, hogy milyennek kell lennie a marketingszövegnek ahhoz, hogy organikus Google-találatokat hozzon egy honlap tulajdonosának. Nyilvánvaló, hogy ezek nem a vásárlói aktivitást növelő szófordulatok és olykor egy termék erényeit túlhangsúlyozó mondatok, hanem olyan szövegek, amelyekben nem az üzleti marketing, hanem a keresőmarketing szempontjai érvényesülnek.

Nézzünk egy példát

Mobilmarketing honlapra szövegírás

Adva van egy weboldal, amely a mobiltelefonokra való tömeges SMS-üzenetküldést kínálja szolgáltatásként. A főoldalt a tulajdonos nem kívánja leírásokkal, információkkal túlterhelni, úgy gondolja, ez elriasztja a megrendelőket, így a leírások kikerülnek aloldalakra. Ezeket megnyitva már bőséges információ kapható arról, egyáltalán mi az a tömeges sms, mi a csoportos üzenetküldés, hogyan zajlik az SMS-kampány stb. Nyilvánvaló, hogy ezeknek a leírásoknak a célja nem csupán a tájékoztatás arról, pontosan mit is rejt ez a szolgáltatás, hanem az is, hogy mind több kifejezés használatával, egyes kulcsszavaknak a weblapon történő  mind változatosabb reprezentációjával a szövegíró azt szeretné elérni, hogy az internetes keresést indító potenciális ügyfelek mondjuk ne csupán a mobilmarketing és tömeges sms kulcsszavakra keresve találják meg a webhelyet, hanem összetettebb vagy a szolgáltatás egyes jellegzetességeit kutatva is kattinthassanak. Aki például tudja, hogy ez a szolgáltatás Gateway rendszerben működik, lehet, hogy a Gateway SMS kifejezést gépeli a keresőbe, de lehet, hogy sokkal általánosabb szintről indít és erre keres rá: internetes és elektronikus marketing.

Tartalom- és keresőmarketing szöveg, PR-cikk és link elhelyezés

Nos, ebben a relációban a szövegíró nem egyszerűen a megrendelő-vásárló ügyfél figyelmét igyekszik felkelteni, hanem annak az ügyfélnek a fejével gondolkodik, aki a Google-keresővel igyekszik rábukkanni a keresett termékre, kínálatra, szolgáltató cégre vagy online felületre. Az ilyen webszövegíró tartalmilag keresőoptimalizált marketingszöveget ír, amely önmagában is hordoz speciális vonásokat, funkcióját azonban akkor teljesíti be, amikor felkerül egy honlapra és ott érvényesítik rajta a keresőszempontokat. Ez az optimalizációs folyamat már nem a szövegíró feladata, ehhez tapasztalt SEO-szakértő szükségeltetik, ám utóbbi akkor végezhet jó munkát, ha a weblapra felkerült szöveg eleve a keresőmarketing elvárások figyelembe vételével készült.

Public relations példaszöveg egy hírportálon:

Keresőmarketing célú webszöveg írás

A speciális igényeknek megfelelő webszöveg nem annyira az üzleti marketing, hanem a Google-marketing szempontja szerint készül. Mobilmarketing, weboldal keresőoptimalizálás, honlap seo, tartalommarketing és link elhelyezés, tömeges sms küldés mobilhálózatra, kreatív szövegírás honlapra, honlapszöveg írása, a legális keresőmarketing eszközei - internetes keresés, elektronikus kampányeszközök, közösségi újságírás.