Szövegtartalom optimalizálása
Egy terasz-télikert honlap példája
Keresőbarát szöveg írása - tartalomoptimalizálás - honlapszöveg optimalizálása
A keresőoptimalizálás egyik sarkalatos pontja a honlaptartalom optimalizálása. Ennek is legfontosabb része a szöveg keresőbaráttá tétele. Természetesen jelentős szerepet játszanak az egyéb tényezők is, a meta tagek megfelelő kialakítása, a jó szerkezet, a valid kódolás, a beépített elemek attribútumainak keresőszempontok szerinti használata, stb. Ezek együttesen nyilván igen jelentős mértékben befolyásolhatják egy website alkalmasságát arra, hogy TOP Google helyezéseket szerezzen. Ám mindezeknél fontosabb maga a honlapszöveg. Ha ez nem eléggé gazdag információkban, ha a megfogalmazása nem egyedi, és ha a tartalma nem releváns azokra a keresőkifejezésekre nézve, amelyekkel a honlapnak vezető pozíciókat kellene szereznie a kulcsszavas találati listákon - akkor hiába a sok egyéb igyekezet, oldalunk tartósan nem képes élpozícióit megtartani (még ha esetleg ezeket meg is szerezte).
Saját szolgáltatásukat kínáló honlaptulajdonosok gyakori gondja, hogy jobban szeretnek cégük dolgaival foglalkozni és a minőségi szolgáltatásra nagyobb súlyt fektetnek, mint arra, hogy a szolgáltatásukat bemutató honlap minősége megfelelő legyen. Ez valahol érthető is, de ha a céljuk az, hogy weboldaluk révén szerezzenek új megrendeléseket, vevőket, partnereket, akkor bizony a még oly kívánatos és jó minőségi termék vagy szolgáltatástípus sem vált ki a potenciális kliensek körében megfelelő érdeklődést. Persze ott van a reklám számos lehetősége, meg ott van a Google AdWords rendszere. Ám a médiareklám méregdrága, a Google fizetett linkjei pedig nem mindig váltják be a várakozásokat: holott a klikkenként fizetendő összeg egyes kurrens kulcsszavak esetében bizony igen borsos is lehet. - Így hát nem marad más hátra: az organikus kulcsszavas találatok közt kell az élre tornászni a honlapot.
Hogy ez megtörténjen, a honlaptulajdonos megbíz egy SEO-szakembert a feladattal. Aki aztán sokféleképpen állhat a dologhoz. Például ígérhet fűt-fát, egy hét múlva helyezést az első 10-ben... aztán ez valahogy mégsem jön össze. Vagy ígérhet hosszabb futamot és igyekezhet komoly linképítő munkával javítani a helyezéseken - de a célt mégsem éri el. Vagy eléri, felveszi a jó kis megbízási díjat - aztán pár hónap múlva a szájt Google-büntetést kap és eltűnik a listáról. Vagy nem kap, de a konkurens weblapok sorra megelőzik.
A felelősen és hosszabb távú célokban gondolkodó SEO-szaki másképp cselekszik. Meggyőzi a honlap tulajdonosát, hogy az a szöveg, amit ő üzleti szempontból megfelelőnek gondol a honlap működése és a megrendelőkkel, vevőkkel való kapcsolat kialakítása tekintetében - az nem feltétlenül felel meg a speciális keresési szempontok szerint működő Google-algoritmusoknak. A találati listákon elérendő sikerhez bizony nem elég néhány mondat vagy pár bekezdés plusz pár fotó arról, amit a tulaj kínál. Megrendeléshez, üzletkötéshez elegendő lehet akár egy célratörő szlogen - ám a kulcsszavas találati pozíciók megszerzéséhez megfelelő mennyiségű és minőségű honlapszövegre van szükség. Igen ám, de ki állítsa ezt elő? Nem vagyok én író, mondja a tulaj. De hát én sem, mondja a SEO-s.
Ésszerű ötlet, hogy fel kell írni egy profi szövegírót. Csakhogy. Csakhogy a szövegíró kiválóan ért a fogalmazáshoz, minden mondata kész remekmű. Csak két dologhoz nem ért egyáltalán:
- ahhoz a szolgáltatáshoz (termékhez, üzletághoz), amelyet a tulaj igénybe vételre, megvásárlásra kínál
- ahhoz, hogy milyennek kell lennie egy keresőbarát kulcsszavas honlapszövegnek
Ezzel aztán sem az üzleti sikert remélő weboldalfenntartó, sem a technikai optimalizációhoz remekül értő szakember nincs kinn a vízből. Mi a megoldás?
Hát nyilván az,
- ha vagy a szövegíró ért remekül a honlapoptimalizáláshoz
- vagy optimalizálást végző szaki képes keresőbarát webszöveget létrehozni
Ennek a bloghelynek a webgazdája és cikkeinek a szerzője abban a kivételesen szerencsés helyzetben van, hogy mindkét kvalitással rendelkezik. Állítólag birtokában van valamicske írói vénának egyfelől, másfelől a keresőmarketing terén is elért már ezt-azt. Mi több: az utóbbi időben nagyszerű munkatársi gárda segíti tevékenységét: kiadó szakemberek, újságírók, könytárosok, egyetemi gyakornokok. Így aztán Hawaii! Meg caribi.
Példaként be is mutatunk egy honlapot. Az Ajtó - Ablak gyártás - Télikertépítés Budapest című szájt főoldali webszövege eredetileg eléggé szegényes volt, az aloldalain meg éppenséggel alig akadt szöveges rész. Nem csoda, hogy tetszetős külleme és a szolgáltatás lényegét jól bemutató tartalma ellenére nem volt képes előbbre jutni a találatok listáján. Alaposan fel kellett fejleszteni a meglévő oldalakat és újakat kellett értékes tartalommal megtölteni. A szövegtartalom optimalizálása után a webhely kulcsszavas pozíció javulni kezdte annak ellenére, hogy külső linktámogatás ekkor még nem épült.
Íme két aloldal a télikertes szájtról keresőbarát, optimalizált szövegtartalommal:
- Szecessziós télikertek Budapesten
- Ajtó és ablak gyártás | télikertépítés
<< a fenti projekt az ügyfél fizetésképtelensége miatt megszűnt. Helyette ideiglenesen ezt a posztot ajánljuk:
tömeges sms küldő ms mobilmarketing blog optimalizálása
honlapszöveg - szövegírás, keresőbarát weboldal, google optimalizálás, szövegírás, télikert építés, virtuális szerver blog, budapest laptop szerviz