Kreatív szövegírás honlapra. Webszöveg írása. PR-cikk, elhelyezés, marketingszöveg. Honlapoptimalizálás

Honlapszövegírás

Szövegtartalom optimalizálása

Keresőbarát szöveg írása - tartalomoptimalizálás - honlapszöveg optimalizálása

szovegiras-telikertben-honlapoptimalizálásA keresőoptimalizálás egyik sarkalatos pontja a honlaptartalom optimalizálása. Ennek is legfontosabb része a szöveg keresőbaráttá tétele. Természetesen jelentős szerepet játszanak az egyéb tényezők is, a meta tagek megfelelő kialakítása, a jó szerkezet, a valid kódolás, a beépített elemek attribútumainak keresőszempontok szerinti használata, stb. Ezek együttesen nyilván igen jelentős mértékben befolyásolhatják egy website alkalmasságát arra, hogy TOP Google helyezéseket szerezzen. Ám mindezeknél fontosabb maga a honlapszöveg. Ha ez nem eléggé gazdag információkban, ha a megfogalmazása nem egyedi, és ha a tartalma nem releváns azokra a keresőkifejezésekre nézve, amelyekkel a honlapnak vezető pozíciókat kellene szereznie a kulcsszavas találati listákon - akkor hiába a sok egyéb igyekezet, oldalunk tartósan nem képes élpozícióit megtartani (még ha esetleg ezeket meg is szerezte).

Saját szolgáltatásukat kínáló honlaptulajdonosok gyakori gondja, hogy jobban szeretnek cégük dolgaival foglalkozni és a minőségi szolgáltatásra nagyobb súlyt fektetnek, mint arra, hogy a szolgáltatásukat bemutató honlap minősége megfelelő legyen. Ez valahol érthető is, de ha a céljuk az, hogy weboldaluk révén szerezzenek új megrendeléseket, vevőket, partnereket, akkor bizony a még oly kívánatos és jó minőségi termék vagy szolgáltatástípus sem vált ki a potenciális kliensek körében megfelelő érdeklődést. Persze ott van a reklám számos lehetősége, meg ott van a Google AdWords rendszere. Ám a médiareklám méregdrága, a Google fizetett linkjei pedig nem mindig váltják be a várakozásokat: holott a klikkenként fizetendő összeg egyes kurrens kulcsszavak esetében bizony igen borsos is lehet. - Így hát nem marad más hátra: az organikus kulcsszavas találatok közt kell az élre tornászni a honlapot.

Hogy ez megtörténjen, a honlaptulajdonos megbíz egy SEO-szakembert a feladattal. Aki aztán sokféleképpen állhat a dologhoz. Például ígérhet fűt-fát, egy hét múlva helyezést az első 10-ben... aztán ez valahogy mégsem jön össze. Vagy ígérhet hosszabb futamot és igyekezhet komoly linképítő munkával javítani a helyezéseken - de a célt mégsem éri el. Vagy eléri, felveszi a jó kis megbízási díjat - aztán pár hónap múlva a szájt Google-büntetést kap és eltűnik a listáról. Vagy nem kap, de a konkurens weblapok sorra megelőzik.

A felelősen és hosszabb távú célokban gondolkodó SEO-szaki másképp cselekszik. Meggyőzi a honlap tulajdonosát, hogy az a szöveg, amit ő üzleti szempontból megfelelőnek gondol a honlap működése és a  megrendelőkkel, vevőkkel való kapcsolat kialakítása tekintetében - az nem feltétlenül felel meg a speciális keresési szempontok szerint működő Google-algoritmusoknak. A találati listákon elérendő sikerhez bizony nem elég néhány mondat vagy pár bekezdés plusz pár fotó arról, amit a tulaj kínál. Megrendeléshez, üzletkötéshez elegendő lehet akár egy célratörő szlogen - ám a kulcsszavas találati pozíciók megszerzéséhez megfelelő mennyiségű és minőségű honlapszövegre van szükség. Igen ám, de ki állítsa ezt elő? Nem vagyok én író, mondja a tulaj. De hát én sem, mondja a SEO-s.

Ésszerű ötlet, hogy fel kell írni egy profi szövegírót. Csakhogy. Csakhogy a szövegíró kiválóan ért a fogalmazáshoz, minden mondata kész remekmű. Csak két dologhoz nem ért egyáltalán:

  • ahhoz a szolgáltatáshoz (termékhez, üzletághoz), amelyet a tulaj igénybe vételre, megvásárlásra kínál
  • ahhoz, hogy milyennek kell lennie egy keresőbarát kulcsszavas honlapszövegnek

Ezzel aztán sem az üzleti sikert remélő weboldalfenntartó, sem a technikai optimalizációhoz remekül értő szakember nincs kinn a vízből. Mi a megoldás?

Hát nyilván az,

  • ha vagy a szövegíró ért remekül a honlapoptimalizáláshoz
  • vagy optimalizálást végző szaki képes keresőbarát webszöveget létrehozni

Ennek a bloghelynek a webgazdája és cikkeinek a szerzője abban a kivételesen szerencsés helyzetben van, hogy mindkét kvalitással rendelkezik. Állítólag birtokában van valamicske írói vénának egyfelől, másfelől a keresőmarketing terén is elért már ezt-azt. Mi több: az utóbbi időben nagyszerű munkatársi gárda segíti tevékenységét: kiadó szakemberek, újságírók, könytárosok, egyetemi gyakornokok. Így aztán Hawaii!

Tovább olvasom

PR-cikk írás és elhelyezés


Blogunk szerzői kedvezményes áron vállalják PR-cikkek írását.
Mód van PR-cikk elhelyezésre is biztonságos, optimalizált és Google-helyezést szerzett honlapokon.
Keressen minket: piarcikk@gmail.com

prcikk-szoveg-iras.jpg

Honlapszövegek írására nem csupán weboldalak állandó törzsszövegének az elkészítésére irányulhat, hanem alkalmi szükségletből is fakadhat. A Google-helyezések javítása tekintetében persze a minőségi honlaptartalomnak van elsődleges jelentősége, ezért ennek magas szintű megalkotása eminens érdeke a honlaptulajdonosnak, de - mint tudjuk - a keresőtalálatok közt top-helyezésre annak a webhelynek van igazi esélye, amelyre gyakoriak a külső hivatkozások - mégpedig magas presztízsű honlapokról, portálokról, blogokból. A hivatkozás (vagyis a link) akkor hatékony eszköze a pozíciójavításnak, ha természetes keletkezésű (vagy annak látszik). A minden előkészítés és "csomagolás" nélkül kirakott linkről lerí, hogy része a találati listák befolyásolására irányuló manipulációnak.

Nos, a kreatív linképítés ritkán dolgozik steril linkekkel, hanem "megágyaz neki": azon a weboldalon, ahol a szöveges hivatkozás elhelyezésre kerül, tematikus összefüggést kell teremteni magával a hivatkozott oldallal, azaz lényegében és egyszerűen fogalmazva: arról kell írni, amiről a támogatni kívánt honlap szól - és ebben a szövegben (vagy alatta-fölötte) kell elhelyezni a linket. Ez esetben a linkhasználat természetes, indokolt - és tetszeni fog a keresőalgoritmusoknak.

Ilyen bedolgozási, beágyazási vagy becsomagolási technika a PR-cikk írás és elhelyezés. Ne részletezzük most, mi a fogalom eredete és mire használták azt megelőzőleg, hogy a keresőmarketingben szerephez jutott. Erről részletesen olvashatni ezen a weboldalon: http://seo.balladium.hu/prcikk-elhelyezes-iras/. Itt essen szó a a cikkírásról és közlésről mint a linképítés eszközéről.

Elmondható, hogy bár a webmestereknek szóló Google-irányelvek tiltják a PR-cikkekkel való operálást, ám az elvek azért elvek, hogy különbözzenek a gyakorlattól. Merthogy a gyakorlatban viszont - különösen a "magyar interneten" - az a helyzet, hogy az ilyen eljárással optimalizált és helyezéshez juttatok szájtok még soha nem részesültek  hátrasorolásos büntetésben. Igaz, az okos és óvatos linképítő mester ügyel arra, hogy honlapokra írt és oda kihelyezett szövegeiről ne süssön a piár-jelleg. Ezt nem is oly nehéz betartani, hiszen a cikk célja nem a promotálás, nem egy termék vagy szolgáltatás erőteljes reklámozására, nem a megvásárlásra vagy igénybevételre való határozott felszólítás, még csak nem is a céloldal "feldicsérése", csupán olyan témában való írás, amely magától értetődővé teszi a témába vágó szájtok megemlítését vagy tartalmuk ismertetését, értékelését.

Az ezek szerint a szempontok szerint készített írás, webszöveg, blogbejegyzés inkább csak a tradicionális szóhasználat miatt neveztetik PR-cikknek, valójában inkább a linképtő tevékenység keretében alkotott honlapszöveg.

prcikk-szoveg-iras.jpg

public relations, online marketing, prcikk-írás, prcikk elhelyezés, szövegírás, honlapszöveg készítés, linképítés, keresőmarketing, honlapoptimalizálás, keresőtalálati helyezés, google kereső