Tartalommarketing - webszöveg

webszöveg,tartalommarketing: sms télikertAz online marketing homlokterében a tartalommarketing áll. Webszöveg-írás ugyanis nem csupán PR-cikk formájában lehetséges. Kétségtelen, hogy ez is tartalom előállítására irányul, és ugyancsak vitathatatlan, hogy ez az online marketing mindmáig leghatásosabb és legeredményesebb formája, de mégis vesztett vonzerejéből, mert a fogyasztók széles tömege számára nyilvánvalóvá vált, hogy az adott termékről szóló a PR-cikket mindig a termék gyártója vagy forgalmazója íratja és helyezteti el, voltaképp tehát az önreklámnak egy finomabb formája. És mivel minden cigány a maga lovát dicséri, így hírértéke és a szövegbe foglalt állítások igazságtartalma megkérdőjelezhető.

Ezzel szemben a tartalommarketing - mint műfaj - nem az önfényezésről szól, nem egy cég hírnevét építgeti, nem márkaneveket népszerűsít meglehetős nyomulás közepette, hanem a másik irányból: a fogyasztói igények és elvárások irányából közelít. Természetesen a tartalommarketing (továbbiakban TM) is történhet (mint ahogy történik is) vállalati megbízásból, ám a modell mégis más - és szimpatikusabb. A TM nem a termékhez keres vásárlókat, hanem a vásárlói igények megismerése alapján ajánl terméket. Az igények felismerése után ajánl szolgáltatói csoportot. Az elvárási szint tudatában ajánl brendet, márkát, céget.

Webszöveg írás

A Tartalommarketing jellegű webszöveg írása nem történhet előzetes információszerzés nélkül. Információt persze szerezhet a honlapszövegíró személyes tapasztalatból is, illetve kaphat adatokat a megbízójától, ám az első esetben a szubjektivitás torzíthat, a másodikban pedig a céges infók lehetnek tendenciózus módon összeállítottak vagy akár kozmetikázottak is. A magára adó tartalommarketinges szövegíró független forrásokból tájékozódik, így munkája az oknyomozó-tényfeltáró újságíróéra hasonlít.

Például a télikergyártás

Ha például arra kap megbízást egy cégtől, hogy az általuk gyártott és beszerelt télikerteket népszerűsítse tartalommarketinges szövegek írásával, akkor nem elégedhet meg a megbízójától származó értékelésekkel. Meg kell ismernie a felhasználói igényeket: kik és miért építtetnek télikerteket manapság, mik az elvárásaik egy ilyen növényszobával kapcsolatban, mekkora összegben gondolkoznak, milyen szerepet szánnak lakásuk használatában az üvegfalú helyiségnek, mit várnak a télikertépítés nyújtotta lehetőségektől. Miután ezeket az igényeket megismerte és megbizonyosodott arról, hogy ezeknek a csoportos elvárásoknak az adott cég télikertjei maradéktalanul megfelelhet, csak azután írhatja meg az esetleg akár kritikai észrevételeket is tartalmazó anyagait a témában, ajánlva a télikertgyártó és építő cég szolgáltatássait online felületeket, weboldalakon, marketing blogokban. Vagy akár SMS-ben, mivel a

mobilmarketing

eljárások szintén alkalmasak a minőségi tartalom terjesztésére, még ha ebben korlátozottabbak is a lehetőségei. Itt nem arra gondolunk, hogy mivel terjed a mobilinternet, így az okostelefonokon ugyanúgy megjelenhet a webszöveg, mint asztali gépeken, hanem arra, hogy a mobilkészülékek hagyományos módon képesek szövegüzenetek fogadására. A szövegtartalmak üzleti célú továbbítása tehát szintén a tartalmi alapú marketingmódszerek közé tartozik.

webszöveg írás - csoportos mobilmarketing és tartalommarketing - prcikk írás és elhelyezés - sms szövegüzenet küldés - télikert építés - tömeges vállalati sms